KONTROLUJĄ CIĘ BARDZIEJ NIŻ MYŚLISZ

14. października 2016 BeReadman 0
KONTROLUJĄ CIĘ BARDZIEJ NIŻ MYŚLISZ

Zmień to.

Codziennie otwierasz oczy, przecierasz je pozbywając się „śpiochów” i ziewasz. – to znany i niezbyt zaskakujący automat. Jednak tylko Ty, bardziej lub mniej świadomie wiesz, co następuje dalej. Jedni spoglądają na tarczę zegarka, noszonego na lewym nadgarstku. Inni wyjmują telefon spod poduszki, by sprawdzić zaległe, nocne powiadomienia push. Kolejni, często jeszcze nie przytomni, wciskają NAJWIĘKSZEGO wroga produktywności — drzemkę. Podobno są też tacy, którzy na sam dźwięk porannego alarmu, wstają bez najkrótszego rytuału! (Nie tylko strażacy!)

wake up kevin durant dream nightmare

Co łączy ich wszystkich?
Niedoceniane, a jednak mają na nas ogromny wpływ — NAWYKI.

Historia Pana Eugene’a opisana w Sile nawyku pokazuje, jak wskutek poważnej choroby, traci On nie tylko wspomnienia ostatnich lat, lecz także umiejętność zapamiętywania w ogóle. Nie przypomina sobie, co zrobił/widział/powiedział 20 sekund wcześniej. Nie ma pojęcia, gdzie jest kuchnia, a mimo to wie gdzie iść, gdy jest głodny. Jest w stanie samodzielnie wrócić do domu, choć nie pamięta, by kiedykolwiek w nim mieszkał. Jak to możliwe?

Instynkt? Nie, nawyki!

what confused paul rudd confusion amy poehler

Jestem pewien, że Twoja pamięć i odpowiedzialne za nią części mózgu, funkcjonują lepiej, niż w przypadku Pana Eugene’a. Jednak czy masz świadomość swoich codziennych automatów? Możesz znać swój poranny rytuał wstawania, wytrwania w postanowieniach, zachowania w sytuacjach kryzysowych, czy też reakcji na wszystkie inne bodźce, ale czy potrafisz je zmieniać? Jeżeli nie, to w myśl Charles’a Duhigg’a: „Nawyki — nawet jeżeli już zakorzenią się w naszych umysłach — nie są przeznaczeniem. Możemy wybierać nawyki, jeżeli wiemy, jak to robić.”

change

Programuj.

Tak jak przychodząc na świat, nie potrafiłeś mówić i chodzić, tak i teraz z dnia na dzień ciężko będzie Ci zmienić coś, co robisz nieświadomie od wielu miesięcy i lat. Dlatego czas na drugi tytuł, który pomoże poznać i przeprogramować Twoje nie zawsze świadome zachowania. „Piętrzenie nawyków. 97 małych zmian, które odmienią Twoje życie”.to tytuł, który prowadzi za rękę. Podpowie Ci co, jak i kiedy zmienić, by być zdrowszym, mądrzejszym i szczęśliwszym.

Jeżeli chcesz jeszcze wydajniej pracować nad sobą i kontrolować własne zachowania podrzucam link do 39-ciu przydatnych narzędzi i aplikacji, które będą ułatwiać Ci zadania, jakie wyczytasz 😉

 

to może...?